Sunday, November 29, 2009

handphone oh handphone... lalalalala...



Jenama : Motorola C261
Harga : Rm299.00
Fungsi : Kamera yg xjelas n xcntk lgsg ble amik gambo. Blh layari internet. Polifonik.
Tempoh menggunakan : Februari 2007 - Disember 2007



Aku dh xde keja g cerita pasal hp plak dh ni... . Aku mula pkai hp thn 2007. Agak ketinggalan zaman ok? Sepanjang kt MARSAH aku xpnah pkai hp pon n ia bkn satu kepentingan bg aku. Hp ni (motorola) abah belikan guna duit claim aku excident smpai masuk hospital kena tahan wad selama 5hari coz patah bahu kiri. Kesian aku kan?? Pasal excident aku akn ceritakn di entri lain kali..heheh..




Jenama : Sony Ericsson K 800i
Harga : RM750.00
Fungsi : Kamera cybershot 3.2 mp, 3g, polifonik n true tone, ade memory card, blh rakam2, ade radio, layari internet, mp3 n mcm2 lg fungsi best lg canggih..cewah..haha..
Tempoh menggunakan : Disember 2007 - Mac 2009



Hp di atas ni plg aku syg coz aku beli guna duit gaji pertama aku...(gaji pertama aku RM3000.00 lbh setelah 3bln keje xdpt gaji, kerajaan la katakn..). Hp ni gak spesel edition sempena filem james bond yg Daniel Craig blakon tuh. Yup warne silver yg btol2 spesel edition. Kwn2 aku yg pkai hp ni sumer wrne hitam. So aku bangga aku sorg je wrne silver hahah.

Malangnye pd Mac yg lalu hp ku ini tamat riwayatnya coz aku 'termasukkan' dlm mesin basuh..(xsengaja ok?). Kejadian malang ni berlaku di Mesir kt umh sewa aku nih. Sungguh aku kuciwa smpai rase nk bunuh diri...(xde la smpai mcm tu..menipu saja..hahah).

So skrg hp ni dh xde kuar lg. Yg ade jual kt kedai smua second hand je. Aku agak frust sbb hp ni mmg best, aku suka sgt. Huwaaa...




Jenama : Nokia 6660 (eh btol ke? ah pnggl je hp sabun)
Harga : LE190.00 atau RM130.00 (second hand)
Fungsi : Kamera yg xbrapa cantik, ad memory card, leh main internet tp xde radio n ape lg tah. xbest sgt la. haha..
Tempoh menggunakan : Mac 2009 - Jun 2009



Hp second hand ni aku beli kt Mesir lpas hp sony aku yg canggih tu rosak. Buat2 ade je tp bateri cm bangkai cpat hbs.




Jenama : I Mobile 101
Harga : RM130.00
Fungsi : Radio n polifonik ja..
Tempoh menggunakan : Jun 2009 - Oktober 2009



Hp buatan Malaysia ni aku beli mase blik Malaysia hr 2 coz dh xthn ngn hp nokia yg cpat hbs bateri tu. Murah je n hp ni comel..aku suke walaupun xcanggih. Sempoi je, Hihi..

Handphone terkini..(maaf xde gambar nak tunjuk hahah...)
Jenama : Sony Ericsson K 770i
Warna : Hitam
Harga : RM510.00 (termasuk memory card 2gb)
Fungsi : Sama mcm S.E K800i
Tempoh menggunakan : OKtober 2009 hingga kini...

Hp terbaru aku beli beberapa minggu sbl blik Mesir nih. Walaupun xcanggih mana janji kamera cantik klu amik gambo..(cybershot gitu..hehe..). Sbnrnya aku pon xheran ngn hp canggih2 ni. Xde la mcm sesetengah org yg berlumba2 nk memiliki hp2 terbaru di pasaran. Tu semua duniawi sahaja xbawak ke mati pon. Tp terpulang la pd msg2 yg nk bergaya atau mmg keperluan.. Ader aku kesah??!! Hahahaha..

P/s :- aku suka hp kaler hitam..nampak mewah n esklusif (eh btol ke eja ni?) gitu..hahah..

6 comments:

Boneka tak sakit said...

canggih2 juga hp ko.. aku yg jenis baling anjing mati tu!! apa entah jenama dia!
besar nak mampus!
aku nak upload pown lama kalau letak kat blog yelah ... sebab besar.!

selmba dol aku menipo!!

Seimura said...

boneka...
ntah ko x agak2 nk menipo...

hans said...

hahha
beli yg jenama CSL
murah sikit
function pun banyak

kawie2020 said...

hahahahaha.. kt mesir mana ade jenama csl lg.. blom smpi lg tu..

aku punya hp biasa2 ajer..
bleh call out n in, sms.. dah cukup...

kalau ade org meminang aku nanti aku nk minta hp mahal dalam pakej hantaran.. hahahahahahaha...

Kapten said...

pakai hp canggih pun x best
selalu 'hang' jer mcm komputer buruk
cis!

Seimura said...

kawie..
wah ko nk mintak hantaran hp.. baik mintak laptop..hahah..

ah fatt...
eh tp hp aku xpnh hang beb.. 2 jenama nokia yg slalu hang tuh. haha..