Sunday, November 15, 2009

hadoi.. pedas la pulak...

Aku dari kecik mmg xberapa tahan pedas. Tapi aku suka mkn masakan yg pedas2. Kalau xthn sgt minum la air kn? Hahaha.

Bila naik sekolah menengah n IPT, kebanyakan kwn2 aku semua kuat mkn pedas. Aku yg xthn pedas ni ikut je rentak diorg tp confirm hidung aku berair2 coz xtahan dgn kepedasan tahap diorg nih...(tp mata aku xberair la..hahah). Biasanya ble terlalu pedas, bru 2,3 suap aku akn minum air..n begitulah seterusnya smpai makanan 2 hbs...(cuba bertahan sampai hujung nyawa..).

Tp smlm aku masak cm terlebih pedas pula. Aku masak kari telur. Mgkn terlebih serbuk cili. Mak oi... blh thn pedasnya n hidung aku berair (tp xla sampai mengalir keluar kan?). Lidah aku pn dh pijar2 xtahan. Tapi kucuba sedaya upaya menghabiskn hidangan dlm pinggan aku. Huhuh. Alhamdulillah dpt habiskn juga. Bdk umh aku pn ade gk yg xthn pedas cm aku, pun cuba sedaya upaya makan sampai habis. Maafkanku wahai teman...aku xsengaja.

Konklusinya...(cehh..), lepas ni jgn masak terlebih pedas lg coz umah aku ada 3 org termasuk aku yg xtahan pedas. wahaha...

p/s :- kebanyakan kwn2 aku yg asal kedah n kelantan mmg xtahan pedas.

2 comments:

kawie2020 said...

aku dr kedah gak. aku memang suka pedas.. hehehehehe...

Seimura said...

oo hang org kedah rupanya.. selamat berkenalan...hahah...