Friday, December 2, 2011

Dirundung Malang?


Assalamualaikum.

Kesedihan apakah bertimpa-timpa ini? Bukan meratapi nasib, bukan merasa terbuang, bukan meminta simpati. Hanya meluahkan rasa yang berbuku di hati ini.

Sakit di hati tiada siapa tahu. Ya, aku berasa sangat-sangat sedih tadi hingga mengalirkan airmata. Menangis bukan bermaksud lemah. Menangis seorang pemarah kerana dia tidak dapat melepaskan kemarahannya demi tidak mahu mengeruhkan keadaan. Menangis kerana mengawal kemarahan. Menangis kerana cuba bertahan dan tabah.

Its ok. Marahku bukanlah lama. Ya ALLAH..

Aku cuma kesal dengan dia. Kenapa mesti kau bersikap demikian? Kau gila ke? Apahal kau macam nak marah aku? Ada ke aku melawan cakap kau? Dah tu, tiba-tiba mengungkit pulak. Perangai kau memang macam..... haram kan? Hambek kau! 

Aku ke yang salah? Ok aku dah minta maaf walaupun sebenarnya aku tak ada buat salah apa pun kat kau. Aku nak tunggu kau pulak minta maaf pada aku tapi aku rasa itu mustahil. Biar bumi terbelah dua pun kau tak akan minta maaf punya. Kau kan manusia egois? Kau saja yang betul semua tak ada buat salah langsung. Ok fine lah.

Fuuhhh. *tarik nafas slow-slow dan hembus*

Kalau kau sakitkan hati aku lepas ni, aku hanya mampu bertahan dan terus bertahan. Mendiamkan diri. Cakaplah apa saja. Bilanglah apa saja. Aku dah tak mahu peduli. Kau pun bukan peduli tentang hati dan perasaan aku. Blah la.

Kalaulah aku ini seorang pendendam, memang aku dah balas dendam atau akan balas dendam. Tapi aku tak pandai berdendam walaupun pernah berniat nak balas. Niat je tapi tak buat. Terus memaafkan. Aku rasa semua orang pun macam tu. Berniat untuk membalas dendam tapi tak buat pun. Masa tengah marah dan sakit hati memang pelbagai rancangan jahat ada di minda. Yelah, syaitan tengah menguasai hati dan akal. Bila dah reda, dah tak kisah langsung.

Dear kamu,
Please lah. Jangan terlalu rasa 'berkuasa'. Jangan terlalu rasa nak 'menguasai'. Jangan terlalu nak merendahkan orang lain. Fikirlah sikit perasaan orang. Tak ada manusia sempurna di dunia ini. *terus pasang lagu 'Jangan Menyerah'.*

Walaupun beliau tak baca tapi aku rasa puas menulis di sini. Gahahaha. 

Tak ada manusia yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali segala yang telah terjadi
Kita pasti pernah dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini tak ada ertinya lagi..

Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Adios.




No comments: