Thursday, December 15, 2011

Patah Hati


Assalamualaikum

Berkawan dan bercinta sudah lama. Menjangkau tujuh tahun. Tetapi kesudahannya? Berpisah. Jodoh tidak panjang?

Salah siapa? Aku turut menumpang kesedihan itu sahabat. Kau sahabatku, dia juga sahabatku. Kita meniti alam dewasa bersama-sama. Kita berjuang bersama-sama. Rahsiamu, rahsiaku jua. Rahsiaku rahsiamu jua. Usah dikesal apa yang telah terjadi.

Aku harap kau akan terus kuat semangat. Aku sentiasa di sisimu jika kau mahu bicara sesuatu. Aku mengerti hatimu. Aku mengerti kesedihanmu. Aku turut merasai kepiluan itu. Aku tahu kau seorang yang tabah dan kuat. Meski kau berhati sensitive, kau jangan cepat berputus asa.

Bumi bertuah itu, menjadi saksi keakraban kita walau hanya di hujung maya, di hujung suara. Walau hanya beberapa purnama sekali kita berbicara panjang.

Saat aku susah, kau hulurkan bantuan. Terima kasih wahai sahabat. Kau ibarat saudara kandungku. Keikhlasan dan ketulusanmu dalam bersahabat, masihkah ada lagi di dunia ini seperti itu? Sungguhku amat terharu bila mengenangkan semua itu. Hampir membuatku menitiskan airmata. Kadang-kadang tersenyum sendirian.

Biar tersimpan menjadi kenangan.  Life must go on bak kata omputeh. Akan ada yang lebih baik untukmu. Senyum selalu.



No comments: