Tuesday, November 8, 2011

The November

Assalamualaikum.

Masih belum terlambat kot untuk ucap selamat hari raya korban atau raya haji. Maaf zahir dan batin. Banyak ke dapat daging korban? Hik hik. Jangan makan daging banyak sangat, tak berapa bagus untuk kesihatan. Makan sekadarnya je tak apa. Peace. 

Lemau pula aku rasa diri aku sejak akhir-akhir ini. Ceh. Hmm. Apakah yang merunsingkan fikiranku? Banyak perkara. Semoga ada hikmah yang menanti, ada tuah dan rezeki di hadapan. Amin.

Boleh tak aku nak maki? Haa.. syaitan mula lah menghasut aku nih. Aku macam nak marah ni (memang marah sebenarnya dalam hati aku ni, geram) dan rasa nak menyumpah seranah. Sabar, sabar. Blog aku ni walaupun tak glamor tapi ada jugak orang baca kan? Mana tau yang membaca tu ada kaitan pulak, macam tak best la aku nak cerita semua. So aku berkias-kias la sikit kononnya nak jaga air muka atau maruah atau standart padahal kalau aku nak maki, bukan mereka tau pun. eh? Mereka? Ramai kah? Dah kalau ala-ala 'syarikat' tak ke ramai? Ops.. teeet.

Hey si bangang, kau boleh tak jangan lambat atau lembap sangat nak panggil orang? Kau nak pakai orang ke tak 'gile'? Ape hal kau lembat sangat nak buat keputusan? Apa hal lembap sangat buat kerja? Bodoh ke? Aku dah tawar hati dah ni. Kalau ditakdirkan aku dapat pun aku tak pasti aku boleh bertahan lama ke. Aku dapat je jawatan idaman aku, aku akan berambus dari tempat kau ok.

Sombong? Berlagak atau bongkak? Sorry derr, ini bukan pasal sombong, tapi soal minat. Aku ni, pakkal je la orang lain yang beria-ia suruh aku apply tempat kau so aku tak nak hampakan orang. Ahh benci betul la dengan situasi macam ni. 

Aku tak bersyukur kah? Kau mana tahu isi hati aku maca mana. Haii, apa pun tak boleh. Bersabar selagi boleh. Bertahan selagi mampu. Kataku dalam hati sambil meraup muka. (perasan macam ayat dalam novel). Senyum, tak perlu kata apa-apa. Senyum plastik. Senyum terpaksa. Senyum tak ikhlas. Hipokrit. Sampai bila aku harus menunggu? (bukan lirik lagu).

Lemau dan tak ada mood nak buat kerja. Kerja rumah maksud aku, housework. Hati rasa geram, marah tapi tak terluah. Siapakah yang sudi menyelami dasar hati ini. (pangggg!). Aku ni kadang memang macam ni. Kalau rasa marah, tak puas hati, aku tak ada mood nak buat apa pun. Rasa marah dan tak puas hati boleh hilang hanya dengan memaki dan menyeranah. Hahahahahahah (gelak syaitan).

Aku nak buat sesuatu tapi ia bukan perkara gila. Jangan risau. Cuma keberanian dan nekad yang menjadi bekalan ku kini. cehh.


ok bai.

No comments: