Friday, January 14, 2011

King of Bloggers

Assalamualaikum.

AlhamduLillah, selesai sudah. Lukisan telah siap, tinggal nak scan, then send ke emel brader salafussholih. Eh, macam salah eja. :D

Beberapa bulan yang lalu author blog salafus-sholih ada mintak tolong aku lukiskan sesuatu. Tapi aku mengambil masa yang sangat lama. Kasihan pula mereka. Maaf sangat. Kadang-kadang mood tak datang dan idea pun tak ada. Dah tu, kadang busy juga dengan kerja lain. Dah terbengkalai.

So, bila dah siap, lega lah aku. Dah tak ada ‘berhutang’. Ekeke. Tapi masih tak lega lagi coz aku belum scan, dan belum send ke emel. Uhuhu.

Oleh kerana blog aku ada banyak..(err..gila kuasa ke apa?), jadi aku telah susun blog mana yang akan di post entry, mengikut turutan (cehh..:p). Tapi ini bukanlah bermakna hari-hari aku akan post entry. Ini sementara aku tak berapa busy, bolehlah rajin nak manage and update blogs. Nanti kalau aku dah start busy, atau bermusafir ke Kaherah selama beberapa hari, dah tentu aku tak akan update mana-mana blog aku ini. Ataupun, kalau internet aku buat hal, tak ada line selama beberapa hari atau minggu, pun aku tak akan update melainkan aku rajin pergi cc.

Selama beberapa hari ini, line internet yang agak bagus dan cantik telah menyebabkan aku jadi rajin gila blogwalking. Haha. Bukan setakat blogwalking, tetapi aku rajin juga komen entry di blog kawan-kawan. Heheh. (melainkan blog tu berat sangat lambat loading, memang aku malas nak komen ahahaha). Oh sebenarnya ada satu lagi sebab lain, selain line internet yang mantap iaitu aku telah deactivate akaun Facebook lebih kurang seminggu (atau lebih) yang lalu. Hik hik. Aku tak lah rajin main FB, tapi ada lah buka selalu, baca status kawan-kawan dan berbalas komen. Ahaks. Bila dah tak ada FB, aku yang keboringan bila main internet, itu yang aku jadi rajin gilos update semua blog milik aku, blogwalking and drop komen.

Ada sebahagian entry (di mana-mana blog aku) telah aku schedule kan tarikh dan waktu entry akan di post. Sebab kadang-kadang line internet buat hal, tak boleh nak update pula walaupun ada idea nak menulis.

Oh. Twitter? Haha, aku merupakan pengguna twitter yang agak freshie. Best juga guna Twitter ni, ahaha. Eh, tak ada kat blog ni la. Hahah. Boleh add aku di Twitter, Seimura Shinda (promote kejap, hak hak). Eh, bukan add tapi follow la. Adehh. Apa-apa aje lah.

p/s: tak sabar nak mula cuti pertengahan semester. :p


3 comments:

Solehah said...

sama la.bila coverage laju syok ja rasa..

Faaein Himura said...

sama juga.. hahaha.. time line n ada mood laju je nak blogwalking n menyemakkan diri skali.. huhuhu..

wah.. nak tgk kartun itu.. bolehkah kakak? hahaha.. =P

Seimura said...

Solehah
kan2? syok habis.

Faaein Himura
haah. betul tu. blogwalking sampai lebam. ekeke.
oh boleh2. nanti akak post ke blog satu lg tu ye. nantikan. weeeee~