Friday, May 15, 2009

my darkside???

pernah dengar pepatah org putih? err,,, aku xberapa ingt... lbh kurang cmni bunyinya... "its better 2 know the darkside about a person first....." (alamak..aku lupa la pepatah tu..aduyai...) tp meaningnya lbh krg cmni..."lebih baik kita kenal 'darkside' seseorg 2 sbl kenal kebaikannya berbanding kita dh kenal baik seseorg 2 bru kenal buruknya di kemudian hari",,,

hmm...faham ke x faham ni? mcm xfhm je? 'darkside'bermaksud 'sisi gelap' (soalan org xfhm: apa dia sisi gelap 2?). maksudnya keburukn atau sikap kurang elok seseorg la. ape2 je la yg xsedap dipandang atau didengar. cnth:- budak 2 nampak baik n perfect tp rupa2nya suke tengking org. 2 kn sikap buruk? itu la darkside. byk lg la contoh...heheh....

my darkside? hmm...mungkin byk sgt2 (huh?). hmm..org akan kata aku sombong n eksyen klu skali pndang muka aku n style aku..(style??). dan org akn perasan akan diriku yg agk kasar, brutal, ganas n agak kelelakian bile dgr aku bercakap...berborak ngn aku n berkawan ngn aku.. maka itu adalah darkside aku... n lagi... aku yg cepat marah n agak garang. itu pun sisi gelap ku... mungkin sesetengah rakan2 ku xblh 'masuk' sikap aku tp apa aku blh buat. inilah diriku yg sebenar. adakah aku perlu bertukar menjadi seorg yg lemah lembut?(atau lemah lembik?). i don't know... yg penting..jadilah diri sendiri n jgn terlampau ikut2 org...

hmm... mungkin smpai skrg aku masih agak 'kelelakian' dr segi sikap, minat n style tp itu tidak mencacatkan diriku as a girl.. kerana... naluriku masih kewanitaan..(mksdnya bkn songsang...teeettt). dulu dan kini berbeza...(tagline blog ku... aku dulu dan kini..). mmg ramai ckp aku mcm budak laki bile tau aku minat kartun (pdhal ramai lg girls yg minat kartun cm aku), minat bola (pun ramai girls yg minat bola..huhu) n minat rockband..(no komen). hah tgk la. dr segi minat aku pd sesuatu pun org dh kata aku like a boy. what can i say?

adakah disebabkn namaku yg mcm lelaki (rahsia..haha) maka sikap aku agak kelelakian? atau abah n mak dulu teringin anak sulung lelaki tp kuar baby girl plak maka aku jd agk kelelakian? no no no. jgn salah fhm. statement ini tidak bermaksud yg aku jd seorg tomboy ok? tp pernah je beberapa org (boys) gelar aku cmtu. ntah tgk n nilai dr mana aku pun xtau sbb aku pkai tudung n tutup aurat... bkn xpakai tudung n pakai topi. isk..isk...

ape2 aje la org nk kata.. yg pasti aku tetap perempuan sejati. ahaks...cam ayat poyo je. n di sebalik sikapku yg agak kasar ini...sebenarnya tersembunyi...(xnk ckp la... nnt dikata puji diri..hwa3..). maka sekian saja entri kali ini... heheh... my darkside? who knows?

No comments: