Saturday, August 27, 2016

Aku ke yang patut minta maaf?

Assalamualaikum...

    Update di blog ni bagi meriah sikit.  Hahaha.

      Perkara ni dah sebulan lebih berlalu. Yelah sejak raya puasa hari tu sampai sekarang ni nak raya haji pulak. Aku tak mau bersengketa tapi keadaan yang buat aku jadi rasa'.. Hmm aku ke yang salah?

   Asal cerita pergaduhan antara adik beradik. Satu malam masa di rumah mil zauji dan kakaknya (sil aku) bertengkar dan mula lah episod pergaduhan. Masa tu masing-masing dah bersiap nak balik rumah sendiri lah. Dia balik Ulu Tiram kami balik Pulai. Dah gaduh macam tu memang takde la bersalaman antara kitorang. Ok lagi. Masa sil nak masuk kereta dia membebel lepas ni memang tak kan balik kampung saing lagi la. Dalam hati aku bagus aku pun tak hingin balik kampung kalau kau pun ada. Sejak dulu pun aku tak suka kalau famili dia ada balik juga time kami balik rumah mil. Ada lah banyak sebabnya.

       Aku ingat dah habis la kat situ.  Rupanya sambung meroyan kat fb esoknya. Update status mengata menghina dan tak puas hati. Thats so her. Memang suka update status di fb bila tak puas hati dengan sesiapa pun. Asalnya aku tak tahu pun dia meroyan. Tapi boleh pula zauji tag fb aku. Nak suruh aku baca la tu. Aku takde balas apa-apa pun. Diorang sesama adik beradik berbalas komen kat status masing2. Kaw2 la elder sil kutuk aku. Macam2 dia mengata. Aku tak balas langsung. Biar je. Tapi malu gila la semua orang boleh baca kot. Aku sabar je.

    Jadi persoalannya, adakah aku yang bersalah? Sepatutnya sil yang minta maaf kat aku betul tak? 

  Aku memang buat tak tahu je. Tak luak pun la kalau tak berbaik dengan kau. Eh, perlu ke berbaik dengan spesis manusia macam kau ek? Tak perlu kot. Tak ingin aku berhubungan dengan manusia macam tu. Nanti aura negatif melekat pulak kat aku ni, boleh jadi stress.

   Kita tengok lah sampai bila dua beradik ni ketegaq tak mau bertegur sapa. Tengok siapa yang akan mengalah. Dua2 pun ego, panas baran.

No comments: