Friday, March 13, 2015

My TTC Journey - UPT

Assalamualaikum...

    Oleh kerana aku dah tak sabar sangat nak tunggu 10 hari selepas O baru buat UPT, maka seawal 6DPO aku dah buat UPT. First urine lepas bangun tidur. Haha mentang-mentang stok UPT strip banyak, tu aku tak kisah membazir test hari-hari. Wakaka. 

CD18 = 6DPO = UPT negative.
Dah tentu baru 6DPO. Dah tentu la kalau betul hamil hcg masih belum tinggi. Mustahil nak dapat positive. Hahah.

CD19 = 7DPO = UPT negative.
Masih awal lagi. Walaupun tau akan dapat result negative tapi aku buat juga UPT. Hahah. Kemaruk.

CD20 = 8DPO = UPT negative.
UPT ni memang betul berhantu. Selagi belum positive selagi tu aku cek. Hahaha.

CD21 = 9DPO = UPT negative.
Ada orang boleh detect hamil seawal 9DPO tapi very faint positive la. Itu kalau memang hcg dia tinggi.

CD22 = 10DPO = UPT negative.
Masih tak putus asa cek. Haha. Aku memang suka main UPT.

CD23 = 11DPO = UPT negative.
Ada sedikit kecewa bila masih negative. Its ok. Kita try lagi esok.

CD24 = 12DPO = UPT negative.
Aku macam nampak line T tapi sangat samar. Kena tengok betul-betul baru nampak.  Tapi aku masih anggap negative la.

CD25 = 13DPO = UPT very very faint positive.
Kali ini memang ada line yang sangat samar tapi boleh kategori positive. Alhamdulillah. Esok repeat lagi. Aku plan nak beli cbd pulak baru puas hati. Haha. Terus appear pregnant 1-2 weeks. Hoho.

CD26 = 14DPO = UPT very faint positive.
Hari ini punya UPT masih sangat samar. Padahal dua pregnancy sebelum ini kalau 13DPO dah dapat faint line yang jelas nampak. Kali ini samar sangat lah.

   Oleh kerana aku tau hari apa O aku hari tu, so esok adalah expecting NMP aku. Dah tak perlu kira CD lagi.

No comments: