Tuesday, July 20, 2010

Siwa Part 1

Assalamualaikum...

Cerita pengembaraan disambung. Mungkin lebih banyak gambar berbanding cerita. Layan aje lah.. Hahaha..

Oleh kerana handset gua kehabisan bateri, maka aku tak dapat snap satu apa gambar pun di Siwa. Tetapi gambar-gambar ini aku peroleh daripada Yuzu dan Izuru. So aku tak dapat nak beritahu waktu yang tepat di mana lokasi-lokasi yang kami singgah. Sebab kalau kamera handset aku, aku memang set waktu dan tarikh, so aku tahu la waktu yang tepat. Apa-apa pun, enjoy it!


Ahad 11 Julai 2010
Jabal Mauta (Bukit Kematian??)
Jabal Dakrur




Laut Garam

Betul ke garam ni? (soalan di minda pembaca).


Macam tasik je?


Wahh ini macam salji pula.


Bawah garam ni ada air laut kan? Kalau pijak tenggelam tak?


Nak tau tenggelam atau tidak kena la turun. Heheh.


Dah pijak. Eh betul la tak tenggelam. Hahah. Takjubnya!


Ketulan garam. Boleh buat masak ni.


Garam yang terlekat pada tapak kasut kami.


Suhu di Siwa sangat-sangat panas. Pernah mencapai sehingga 50 darjah celcius. Masa kami datang suhu dalam 40 darjah ke atas. Penduduk Arab di Siwa pula kulitnya agak gelap sedikit dan tidaklah secerah warga Arab di Kaherah, Mansurah dan lain-lain.


Bersambung lagi..

No comments: