Friday, March 27, 2009

selawat nur...

hmmm...ni pun drpd abah jugak...
aku ingt lg time aku sekolah dulu...abah ade cerita tentang seseorg...(abh cte kt aku n adik2 aku..)
abah ada berbual dgn ade sorg bdk ni... dia pelajar mesir..dh hbs blaja. abah tanya apa rahsia dia blaja smp leh dpt result yg bgs..(aku xpasti dia mumtaz ke jayid jiddan ke...ntah..)... coz dia study biase2 je...
then bdk 2 kata... dia amalkn baca selawt nur 100x tiap2 lepas asar...(tiap2 hari...lepas asar).

so point nye kt cni... abah nk kitorg..(me n my siblings) ikut cara bdk 2... amalkn selawt nur 100x tiap2 hari lepas asar....utk dpt kejayaan cemerlang.

the problem is... err.... mula2 aku buat jugak. pas2 bkn hari2 la... kejap buat..kejap x... last2 terus xbuat..(mmg hampeh). bile ingt..buat gk tp xsmpai 100x. dugaan mmg besar...selawt nur 100x 2 amik masa 45minit tau... 2 yg last2 tak teramal pun...sesungguhnya aku telah dialpakan dgn duniawi..huhuhu...

so...aku nk coba mengamalkannya semula... memang agk berat cz masa yg diambil agk pnjg... tp hendak seribu daya...xhendak seribu dalih..

No comments: